Driftsaftale
Har I ikke lige en IT-afdeling siddende i huset, der er klar til at springe til, når der er problemer med driften eller vedligeholdelsen af serverne? Betyder det, at I derfor bekymrer jer om uforudsete omkostninger og ventetid på eksterne IT-folk? Til en fast, aftalt pris, kan vi hos EliteWeb overtage det fulde ansvar for både driften og overvågningen af virksomhedens servere, så vi hele tiden har et øje på det – og vi griber ind, hvis det ikke fungerer.
I skal altså hverken spekulere på ting som backup, nedetid, driftsforstyrrelser eller de dyre omkostninger, det måtte have, hvis uheldet pludselig er ude.
Hvis I vælger en driftsaftale hos EliteWeb, så får I en ekstern IT-afdeling, der er klar til at gribe ind med det samme, hvis der skulle opstå problemer. Vi sørger for, at jeres systemer hele tiden er fuldt opdateret, og I har altid adgang til garanteret certificerede teknikere og systemkonsulenter, der altid sørger for, at jeres IT er på højeste sikkerhedsniveau.
En driftsaftale hos EliteWeb er ligeså meget en tryghedsforsikring for medarbejderne, der ved, at vi ikke er længere end et telefonopkald væk. Og derudover så sparer I udgifterne til en dyr IT-afdeling.
Hos os er du en vigtig kunde, og derfor sætter vi os altid i kundens sted, og vi slipper ikke problemerne før de er løst – uanset hvor krævende de end måtte være.
Omfanget af driftsaftalen
- Overvågning 24/7 af:
- Servere
- Netværk
- Backup
- Altid fuldt sikkerhedsopdateret
- Desinficering af IT i forbindelse med virusangreb
- Maksimal ydelse af servere
- On-site assistance
- Udvidet support mellem 06.00 – 18.00
- Løbende optimering af systemerne
- Så få driftsforstyrrelser som muligt
- Lavere udgifter i forbindelse med vedligeholdelse af IT
- Konstant opsyn af antivirus
- Gendannelse af filer hvis uheldet skulle være ude
- Oprettelse og vedligeholdelse af brugere
- Rapportering af licenser til Microsoft
- Bedre timepris på vores driftsteknikere – 695,- (hvis du ønsker hjælp til noget, der ikke indgår i driftsaftalen)
- Vedligeholdelse af systemets dokumentation der gælder for driften
- Max fire timers ventetid for en tekniker til on-site hjælp ved nedbrud
- Vi påbegynder fejlretning senest 30 minutter efter indrapportering
Priser
Følgende produkter og services er inkluderet i driftsaftalen:
- Alle produkter indenfor Microsoft
- Visma WinKompas
- Fysiske servere
- Firewall
- Switch/Netværk.
- Nødvendige licenser/software til overvågning af services/hardware
Hvad dækker driftsaftalen ikke:
- Opsætning og installation af nye servere, klient pc’er og netværk
- Printere
- Udstyr der ikke understøtter overvågning (unmanaged switche m.v.)
- Telefoni
En driftsaftale tegnes for 12 mdr. og betales halvårligt forud.
Ved opkald til vores vagttelefon uden for tidspunktet noteret i driftsaftalen faktureres et gebyr på 1500,-
Timepriser for driftsteknikere i weekender og helligdage 1095,- ex. moms
Priseksempel
Her med udgangspunkt i to fysiske servere og 15 virtuelle servere
Beskrivelse | Antal | Enhedspris pr. mdr. | Total pr. mdr. |
---|---|---|---|
Fysiske servere | 2 | 295,00 | 590,00 |
Virtuelle servere | 15 | 595,00 | 8330,00 |
Switche | 8 | 99,00 | 792,00 |
Firewall/Routere | 1 | 199,00 | 199,00 |
Samlet drift pr. mdr. | 9911,00 |